図書室再開室日のお知らせ(工1号館図書室A) / Notice of Reopening (Engineering Bldg. 1 Library A)

2024.4.24 / 2024.7.25 / 2024.9.30 (2024.10.30 last update)


工1号館図書室A(社会基盤学)は以下の日時から閲覧席利用を含めた全てのサービスを再開します。

・2024年11月12日(火)9:30- 工1号館2階 263  (地図)


2024年11月11日(月)までは、下記をご確認いただき、工1号館図書室A所蔵資料の取り寄せ利用(貸出・複写)をご利用ください。

・引き続き閉室中のため、閲覧室はご利用いただけません。
・ブックポストも引き続き利用停止となっています。
 → 東京大学附属図書館所蔵資料の返却方法について


【工1号館図書室Aをホームライブラリとする方】※専攻の掲示板(Aipo)もご確認ください。
MyOPACからホームライブラリ資料の利用(取り置き・貸出)申し込みができないため、Eメールでお申し込みください。
工1号館図書室Aの資料は貸出でご利用いただくことになります。

申込手順
(1)当室宛に下記項目をメールで送ってください。
 [1] 氏名
 [2] 学生証/職員証/図書館利用証の右下に記載されている数字の下10桁の番号
 [3] 貸出希望資料の情報
   タイトル, 巻号年(雑誌の場合は必須), 登録番号, 請求記号 
   登録番号や請求記号が不明な場合は空欄で構いません。タイトルを省略せずご記入ください。
   (例:マンガでわかるコンクリート / 石田哲也著, 1050154994, RA:i04)
   (例:土木学会誌 108巻8号(2023))
(2)翌開室日中にスタッフが、取置可否及び受取方法を返信します。当室からの返信を必ずご確認ください。

【その他をホームライブラリとする方】
通常通り、MyOPACから取り寄せをお申し込みください。
コピーの取り寄せ・PDF閲覧のお申込も可能です。
*通常時よりお時間がかかります。
*来室利用はできません。
*借りた資料の返却はホームライブラリでお願いします。

その他不明な点は、工1号館図書室Aにメールでお問い合わせ下さい。
ご不便をおかけしますが、ご理解、ご協力のほどよろしくお願いいたします。

--問い合わせ先-------
工1号館図書室A(社会基盤学)
E-mail: tosho@civil.t.u-tokyo.ac.jp (@は@に変えてください。)
-----------------------


Engineering Bldg. 1 Library A (Civil Engineering) will resume all services including use of reading seats.

・From November 12th, 2024 (Tue.) 9:30- Faculty of Engineering Bldg. 1, 2F 263 (map)


From September 30th, 2024 (Mon.) to November 11st, 2024 (Mon.) the use of this library still has the following restrictions.
・Suspension of using the reading seats.
・Suspension of the book drop service.
 →How to return materials of University of Tokyo Library system


【To members of Engineering Bldg. 1 Library A (Civil Engineering)】※Please also check the bulletin board of your major (Aipo).
You cannot order Home Library materials on MyOPAC. Please contact staff by E-mail instead.
You can only borrow materials from this library using this method.
To return borrowed materials, please bring them to any other UTokyo library.

How to order materials:
(1) In your E-mail, please write the following details.
 [1] Name
 [2] UTokyo account number (10 digits)
 [3] The item's information (Title/Call No./Barcode No./Year/Volume/URL)
   (Ex.: Dynamics of structures: theory and applications to earthquake engineering / Anil K. Chopra, AA:c19.06, 1012040117, https://opac.dl.itc.u-tokyo.ac.jp/opac/opac_link/bibid/2003624310

(2) The library staff anticipates that you will be able to collect materials the next working day.
Please check our E-mail responses.

【To other UTokyo members】
You can order items (reserved materials/copies/PDFs) on MyOPAC.
*It may take more time than usual.
*Ordered materials cannot be picked up at Engineering Bldg. 1 Library A.
*Please return this library's materials to YOUR Home Library.

All library services will resume in late October.
As soon as the details are decided, we will inform you on our website.

If you have any questions, please contact Engineering Bldg. 1 Library A (Civil Engineering) by e-mail.
Thank you for your kind understanding and cooperation.



--Contact information----
Engineering Bldg. 1 Library A(Civil Engineering)
E-mail: tosho@civil.t.u-tokyo.ac.jp (Please change @ to @)



【図書室移転全体の日程についてのお知らせ/Announcement of the overall schedule for the library relocation】

図書室移転に伴う閉室日程や一部サービス停止のお知らせ(工1号館図書室A)
Notice of Library Closing Schedule and Partial Service Suspension due to Library Relocation (Engineering Bldg. 1 Library A)

2024.4.24/2024.7.25/2024.9.27<2024.10.30 update>


工1号館図書室A(社会基盤学)は工1号館2F改修工事のため、2024年5月中旬頃から移転作業を行います。
これにより次の期間でサービス内容に変更が生じます。
ご利用になりたい資料がある場合は、早めのご利用をお願いします。
それぞれ具体的な日程が決まりましたら、こちらのページで随時お知らせします。

<2024.10.30 update>
新図書室への移転作業に伴い閉室中でしたが、11月12日(火)より再開室いたしますので、④,⑤を更新してお知らせいたします。

<2024.9.27 update>
新図書室への移転作業に伴い、9月30日(月)より一部サービスを再開いたしますので、③,④,⑤を更新してお知らせいたします。
<2024.7.25 update>
新図書室への移転作業に伴い、8月10日(土)より閉室いたしますので、②,③を更新してお知らせいたします。
<2024.5.9 update>
 図書事務室の仮移転に伴う閉室期間(①)及び仮移転期間中のサービス内容(②)が決まりましたので、 更新してお知
らせいたします。


①2024年5月21日(火)~2024年5月22日(水): 閉室

図書事務室仮移転作業のため、完全閉室・サービス停止致します。
この期間は全ての工1号館図書室A所蔵資料がご利用いただけません。
ブックポスト利用も停止します。→ 東京大学附属図書館所蔵資料の返却方法について

②2024年5月23日(木)~2024年8月9日(金): 開室<

現図書閲覧室の一画にカウンター・図書事務室を移設し、開室します。
ただし、下記の通り、一部の設備や資料の利用制限が発生しますので、ご注意ください。

※書庫資料以外の開架資料のご利用は可能ですが、閲覧席が使えないため貸出でご利用ください。

③2024年8月10日(土)~2024年9月27日:閉室

新図書室への移転作業のため、完全閉室・サービス停止致します。
この期間は全ての工1号館図書室A所蔵資料がご利用いただけません。(ホームライブラリ等に取寄せてのご利用も出来ません。)
ブックポスト利用も停止となります。→ 東京大学附属図書館所蔵資料の返却方法について

※閉室に伴い、7月22日以降の貸出図書の返却期限は10月11日(金)となります。もし返却期限日に変更があった場合は、このページでお知らせいたします。

【工1号館図書室Aをホームライブラリとする皆様へ】
・この期間に、MyOPACから学内図書館・室からの図書の取り寄せ申込み及び資料の予約申込みをされる際は、受取館をキャンパス拠点図書館(総合図書館等)を選択いただき、キャンパス拠点図書館でお受け取りをお願いします。
・その他不明な点は、工1号館図書室Aにメールでお問い合わせ下さい。


2024年9月30日(月)~2024年11月11日(月):閉室

2024年9月30日(月)から、工1号館図書室A所蔵資料の取り寄せ利用(貸出・複写)を再開します。
下記をご確認いただき、ご利用ください。

・引き続き閉室中のため、閲覧室はご利用いただけません。
・ブックポストも引き続き利用停止となっています。
 → 東京大学附属図書館所蔵資料の返却方法について


【工1号館図書室Aをホームライブラリとする方】※専攻の掲示板(Aipo)もご確認ください。
MyOPACからホームライブラリ資料の利用(取り置き・貸出)申し込みができないため、Eメールでお申し込みください。
工1号館図書室Aの資料は貸出でご利用いただくことになります。

申込手順
(1)当室宛に下記項目をメールで送ってください。
 [1] 氏名
 [2] 学生証/職員証/図書館利用証の右下に記載されている数字の下10桁の番号
 [3] 貸出希望資料の情報
   タイトル, 巻号年(雑誌の場合は必須), 登録番号, 請求記号
   登録番号や請求記号が不明な場合は空欄で構いません。タイトルを省略せずご記入ください。
   (例:マンガでわかるコンクリート / 石田哲也著, 1050154994, RA:i04)
   (例:土木学会誌 108巻8号(2023))
(2)翌開室日中にスタッフが、取置可否及び受取方法を返信します。当室からの返信を必ずご確認ください。

【その他をホームライブラリとする方】
通常通り、MyOPACから取り寄せをお申し込みください。
コピーの取り寄せ・PDF閲覧のお申込も可能です。
*通常時よりお時間がかかります。
*来室利用はできません。
*借りた資料の返却はホームライブラリでお願いします。

2024年11月12日(火):開室

全てのサービスを再開します。

--問い合わせ先-------
工1号館図書室A(社会基盤学)
E-mail: tosho@civil.t.u-tokyo.ac.jp (@は@に変えてください。)
-----------------------



Engineering Bldg. 1 Library A (Civil Engineering) will be relocated from mid-May 2024 due to renovations on the 2nd floor of Engineering Bldg. 1.
Accordingly, our services will be changed during the following period.
If there are materials you would like to use, please do so as soon as possible.
As soon as the details are decided, we will inform you on our website.

<2024.10.30 update>
 Updated dates for ④ and ⑤.

<2024.9.27 update>
 Updated dates for ③ and ④ and ⑤.
<2024.7. update>
 Updated dates for ② and ③.
<2024.5.9 update>
 Updated dates for ① and ②.

① From May 21st, 2024(Tue.)- to May 22nd, 2024(Wed.): CLOSED

Due to the temporary relocation of the library office, all library services will be suspended.
During this period, all materials held in Engineering Bldg. 1 Library A will be unavailable.
The book drop service will also be suspended. → How to return materials of University of Tokyo Library system

② From May 23rd, 2024(Thu.) to August 9th, 2024(Fri.): OPEN

The counter and library office will be temporarily relocated to the current open-shelf reference room and will be open.
However, until construction is completed, the use of the reference room will have the following restrictions.

Due to suspension of using the reading seats, only books in the open stacks may be borrowed.

③ From August 10th, 2024(Sat.) to September 27th 2024: CLOSED

While the library office is being moved into the new library, all library services will be suspended again.
During this period, all materials held in Engineering Bldg. 1 Library A will be unavailable.(It will not be possible to reserve them to pick up at other libraries, either)
The book drop service will also be suspended. → How to return materials of University of Tokyo Library system

Accordingly, for any of this library's books checked out after July 22nd, the due date will be Friday, October 11th, 2024. If there are any changes, we will inform you on this website.

【To members of Engineering Bldg. 1 Library A (Civil Engineering)】
If Engineering Bldg. 1 Library A (Civil Engineering) is your Home Library, please change the receiving counter for your reservations during this period. You can choose General Library [Hongo Campus], Komaba Library, or Kashiwa Library (Main libraries) via MyOPAC. If you have any questions, please contact Engineering Bldg. 1 Library A (Civil Engineering) by e-mail.



From September 30th, 2024(Sat.) to November 11th, 2024(Mon.): CLOSED

Starting September 30th, 2024 (Mon.), Engineering Bldg. 1 Library A will resume providing some limited services for UTokyo members to order items (reserved materials/copies/PDFs) online.

The use of this library still has the following restrictions.
・Suspension of using the reading seats.
・Suspension of the book drop service. 
 → How to return materials of University of Tokyo Library system

【To members of Engineering Bldg. 1 Library A (Civil Engineering)】※Please also check the bulletin board of your major (Aipo).
You cannot order Home Library materials on MyOPAC. Please contact staff by E-mail instead.
You can only borrow materials from this library using this method.
To return borrowed materials, please bring them to any other UTokyo library.

How to order materials:
(1) In your E-mail, please write the following details.
 [1] Name
 [2] UTokyo account number (10 digits)
 [3] The item's information (Title/Call No./Barcode No./Year/Volume/URL)
   (Ex.: Dynamics of structures: theory and applications to earthquake engineering / Anil K. Chopra, AA:c19.06, 1012040117, https://opac.dl.itc.u-tokyo.ac.jp/opac/opac_link/bibid/2003624310

(2) The library staff anticipates that you will be able to collect materials the next working day.
Please check our E-mail responses.

【To other UTokyo members】
You can order items (reserved materials/copies/PDFs) on MyOPAC.
*It may take more time than usual.
*Ordered materials cannot be picked up at Engineering Bldg. 1 Library A.
*Please return this library's materials to YOUR Home Library.


November 12th, 2024 (Tue.):OPEN

All library services will resume.


If you have any questions, please contact Engineering Bldg. 1 Library A (Civil Engineering) by e-mail.
Thank you for your kind understanding and cooperation.


--Contact information----
Engineering Bldg. 1 Library A(Civil Engineering)
E-mail: tosho@civil.t.u-tokyo.ac.jp (Please change @ to @)
----------------------------

工学・情報理工学図書館トップページへ

Top Page(Libraries for Engineering and Information Science & Technology)

closewindow